Werking SMS codes of probleem oplossen

Wat bij duizenden jongeren lukt,
moet bij jou ook lukken

Wat lees je op deze pagina?


De SMS codes

De ALLES-code

alles

Met de ALLES-code kun je DRIE dagen (= de dag dat je ze aanvraagt en de twee volgende dagen):

  • alle extra oefenvragen maken (rijbewijs B);
  • en ook ons praktijkboek downloaden (rijbewijs B);
  • en ook alle proefexamens maken (rijbewijs B, AM, A, G - Zie punt 3 voor rijbewijs C en D).

SMS het woord ALLES naar 3411 en enkele seconden later verschijnt je 6-cijferige code op je GSM-scherm.

Een ALLES-code kost € 3,5.

Gebruik je de code van je handboek, dan is het gratis.

De ZWAAR-code voor rijbewijs C+D

zwaar

Met deze code heb je DRIE dagen (= de dag dat je ze aanvraagt en de twee volgende dagen) tijd om 900 proefexamens C+D te maken.

SMS het woord ZWAAR naar 3411 en enkele seconden later verschijnt je 6-cijferige code op je GSM-scherm.

Een ZWAAR-code kost € 3,5.

Gebruik je de code van je handboek, dan is het gratis.

De PRAKTIJK-code

praktijk

Met deze code heb je TWEE dagen (= de dag dat je ze aanvraagt en de volgende dag) tijd om het praktijkboek naar je computer te downloaden

SMS het woord PRAKTIJK naar 3411 en enkele seconden later verschijnt je 6-cijferige code op je GSM-scherm.

Een PRAKTIJK-code kost € 2,5.


Hoe werkt het code systeem?

Stap 1

Je vraagt een code aan door het woord:

te sms-en naar het nummer: 3411.

Dit gaat zeker als je operator Base, Mobistar, Proximus of Telenet is. Werk je met een kleine onbekende operator (zoals LYCA mobile), dan is het mogelijk dat je geen 4-cijferig nummer kunt verzenden.

Stap 2

Haast onmiddellijk daarna verschijnt een 6-cijferige code op je gsm-scherm.

Deze code wordt automatisch verstuurd.

Stap 3

Je voegt het gsm-nummer waarmee de code is aangevraagd en de code in. Alle cijfers na elkaar en dus geen spaties of '/' of '.' tussen de cijfers!

Stap 4

Je hebt meteen toegang!


Je hebt een SMS verstuurd, maar je ontvangt geen code?

Het probleem is dan een van onderstaande punten:

Je operator is niet Proximus, Base, Orange, of Telenet

In sommige steden worden immers zeer goedkope telefoonkaarten verkocht van haast onbekende merken (vb LYCA mobile). Je kunt daarmee wel een gewone sms mee versturen, maar niet een betaal sms.

Je hebt niet de juiste tekst verstuurd

Je hebt niet 1 woord (voorbeeld: ALLES) verstuurd, maar je hebt een hele tekst gemaakt. (Voorbeeld: "ALLES VOOR OEFENINGEN EN EXAMENS EN HET PRAKTIJKBOEK" is dus niet correct).

Je hebt geen tekst verstuurd

Je hebt een SMS verstuurd naar 3411, maar geen enkel woord als bericht getypt.

Je hebt een code aangevraagd vanuit het buitenland

Je hebt een code aangevraagd vanuit het buitenland, bijvoorbeeld Nederland. Of je gsm is verbonden met een buitenlands netwerk (gebeurt soms in de grensstreek). Het nummer 3411 werkt alleen in België.

Er is onvoldoende geld op je telefoonkaart om de code te ontvangen

Een code kost:

De code PRAKTIJK (alleen voor het praktijkboek)

Dat is dus samen dus € 2,5 die je aan je operator betaalt (niet aan Gratis Rijbewijs Online).

De code ALLES (voor oefeningen, proefexamens en praktijkboek - niet voor C+D)

Dat is dus samen dus € 3,5 die je aan je operator betaalt (niet aan Gratis Rijbewijs Online).

De code ZWAAR (alleen voor rijbewijs C+D)

Dat is dus samen dus € 3,5 die je aan je operator betaalt (niet aan Gratis Rijbewijs Online).

Een mailtje sturen in de aard van: "Er is € 3,5 of € 2,5 van mijn rekening gegaan en ik heb niets ontvangen", kan dus technisch niet.

Betaal SMS geblokkeerd

Je gsm is, zonder dat jij dat weet, geblokkeerd voor het versturen of ontvangen van betaal sms'en.

Vertragingen

Je operator heeft te kampen met vertragingen.

Wanneer een operator om een van bovenstaande redenen een code niet levert, zal bij ons onder STATUS niet het woord 'delivered' staan, maar wel 'failed'.

Maar welke de exacte reden is waarom een operator de code niet naar jou doorstuurt, wordt omwille van privacy aan ons niet meegedeeld. Wij kunnen op dergelijke vragen dus ook geen antwoord geven.

BELANGRIJK!!!

Komt je code niet onmiddellijk aan (en de reden is niet dat er onvoldoende geld op de kaart stond), dan heeft het geen zin om verschillende keren na elkaar de code opnieuw aan te vragen!


Je hebt een code ontvangen, maar je krijgt geen toegang?

Mogelijkheid 1

Je hebt je code gisteren of vandaag ontvangen en het gsm-nummer dat je opgeeft is correct. Wacht dan enkele seconden en geef de code en het gsm-nummer opnieuw in.

Mogelijkheid 2

Je hebt je code niet vandaag of niet gisteren ontvangen (PRAKTIJK) of eergisteren (ALLES, ZWAAR), maar eerder. De code is dan helaas vervallen. In de sms die je ontvangst, staat trouwens tot wanneer je code geldig is.

Mogelijkheid 3

Je hebt de code niet aangevraagd met het telefoonnummer dat je invult of je vult een verkeerde code in.

Af en toe krijgen we een bericht van iemand die blijkbaar zijn eigen telefoonnummer niet kent.

(Voorbeeld: 0475818998 i.p.v. 0475881998) of zijn code niet goed leest (voorbeeld 865743 i.p.v. 867543).

Mogelijkheid 4

Je hebt de code al op een andere computer gebruikt. De code werkt alleen op de computer waar je de code de eerste keer hebt ingegeven.

Mogelijkheid 5

Je hebt je code doorgegeven aan een vriend/in en die heeft de code voor jou gebruikt. In dat geval werkt de code enkel op de computer van je vriend.


Je code is geldig en plots verschijnt op je scherm dat je code niet meer geldig is?

Je bent zeker dat je code nog geldig is en toch krijg je plots geen toegang meer.

Je code wordt voortdurend gecontroleerd op het delen van je code. Probeer je dus je code te delen met vrienden, zal dit gedetecteerd worden en je examen afgebroken worden. In het slechtste geval wordt je code onbruikbaar.

We raden je aan om je code niet te delen met vrienden, maar je code persoonlijk te houden.


Je maakt examens en plots krijg je een foutmelding?

Dit gebeurt ondermeer wanneer je niet de toetsen van het examenprogramma gebruikt, maar wel de pijltjes bovenaan je computerscherm om zo naar vorige of volgende te gaan.

Gebruik de pijltjes (vorige of volgende) bovenaan je scherm niet.


Safari / Google Chrome browser

Safari (en soms Google Chrome) geeft wereldwijd op heel wat toestellen storingen als je iets speciaal moet doen, zoals bijvoorbeeld inloggen met code.

Typ in Google: SAFARI PROBLEMEN en misschien vind je daar een oplossing of schakel even over naar Internet Explorer.


Contact met ons opnemen via een formulier

Let op: lees voor je een formulier kiest en invult, de bovenstaande punten zeer goed door. Vermoedelijk staat daartussen al de oplossing.

Is het geen van bovenstaande punten, vul dan een formulier in:

Formulieren

We willen je graag helpen, maar kies wel het juiste formulier als je hierboven klikt.

Hou rekening met het volgende:


Forum - Facebook

Het heeft geen zin om hulp te vragen op het forum van de site of onze facebook pagina. Noch de bezoekers, noch de moderators hebben toegang tot de computers die de codes aanmaken.


Voor wie graag weet hoe het technisch verloopt

  1. Je stuurt een sms naar je operator (Proximus, Base, Orange, Telenet, ...)
  2. Je provider stuurt je aanvraag door naar Storedesk waar de codes gemaakt worden.
  3. De computer bij Storedesk maakt een code aan en stuurt die naar je operator.
  4. Je operator stuurt jouw code naar jouw gsm.
  5. Je voegt je code en je gsm-nummer in op jouw computer.
  6. De server van Combell ontvangt je toegangsaanvraag.
  7. De server van Combell stuurt je aanvraag door naar de computer bij Storedesk.
  8. De computer bij Storedesk controleert:
    • je code;
    • je telefoonnummer;
    • wanneer de code werd aangevraagd.
  9. De computer bij Storedesk stuurt een OK of NIET OK naar de server van Combell.
  10. Op je scherm krijg je toegang tot het praktijkboek. Ofwel de boodschap wat het probleem is.

Dit gebeurt allemaal in fracties van een seconde.


Ga terug naar de vorige pagina